Kundservice

Hur kan vi hjälpa Dig?

Vi finns alltid här för att hjälpa dig så snabbt som möjligt. Tveka inte att höra av dig med dina frågor när det kommer till produkter eller din order.

KONTAKTA OSS

FAQ

Order & Leverans

Genomfördes mitt köp?

Så fort din beställning har behandlats utav oss så får du en orderbekräftelse skickat till din e-postadress. Kontakta oss om du inte har fått någon bekräftelse så hjälper vi dig med detta.

Kan jag ändra | annulera min order?

När en beställning väl har registrerats kan vi inte ändra de beställda produkterna eller antalet. I sådana fall föreslår vi att du kontaktar oss för att annullera den felaktiga beställningen, webshop@casall.com. Därefter kan du lägga en ny beställning på vår webbplats, med de korrekta produkterna.

Vänligen kontakta oss omgående om du vill avbryta din beställning. Om vi inte kan annullera din order (för att den redan har blivit packad eller skickad från vårt lager) går det givetvis bra att skicka tillbaka din beställning till oss. Du når oss på webshop@casall.com alternativt på telefon: 011-325600.

Hur spårar jag min beställning?

Vi strävar efter att du ska få din beställning så fort som möjligt. Leveranstid för leverans är normalt 2-3 arbetsdagar.

När din beställning skickas från vårt lager får du ett leveransbekräftelsemail så du vet att ditt paket är på väg. Vår logistikpartner kontaktar dig sedan via sms när och var du kan hämta ut ditt paket. Postnord har haft en del problem med bluff mail och sms så vi ber dig att dubbelkolla att avsändaren verkligen är postnord, ni kan läsa mer om detta här.

Genom kollinumret som du finner i ditt leveransbekräftelsemail kan du spåra ditt paket. Gå gärna in på www.postnord.se för att följa din order, alternativt så kan du ladda ner Postnords app för spårning eller ytterligare information.

Har ni Fri frakt?

Order över 599 kr skickar vi fraktfritt! Detta gäller inte tyngre paket (över 20kg) som kräver hemleverans. Casall har två olika fraktsätt:

  • Paket, beställningen skickas till närmaste utlämningsställe. När paketet finns för upphämtning skickas ett sms som talar om var du kan hämta din försändelse och vilken kod du måste uppge.

  • Hemleverans, varor som på grund av sin storlek eller vikt inte går att skicka till utlämningsställen erbjuder vi hemleverans under dagtid. Avisering sker per telefon. Med hemleverans avses vanligen leverans till adressens första port eller tomtgräns. Notera att våra träningsmaskiner levereras på pall och att transportören inte tar med sig pallen därifrån utan den får man återvinna på egen hand.

Fraktkostnaden för en paketleverans är 49kr. Skrymmande produkter som kräver hemleverans kostar 499kr. Var noga med att fylla i rätt adressuppgifter, för ändring av leveransadress efter att ordern är registrerad hos Casall efterdebiteras en kostnad på 149 kr. Paket som ej hämtas ut inom 14 dagar återsänds till Casall. Om detta sker debiteras en avgift för outlöst paket på 149 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Pris & Produktinformation

Vi jobbar ständigt för att ha så korrekt produktinformation som möjligt för att underlätta ditt köp. Vi reserverar oss dock för att ibland stämmer inte lagersaldot vid tidpunkten för ditt köp (framförallt under kampanjperioder) och då kan vi inte fullfölja köpet, du kommer då att meddelas det via e-post. 

Vi är stolta över vår design och lägger stor vikt vid att välja rätt färger för oss varje säsong. I största möjliga mån försöker vi se till att färger och produkter återges så korrekt som möjligt på vår site. Ibland kan dock färger uppfattas olika på grund av olika ljussättningar, olika webbläsare, ja orsakerna kan vara många. Så hur gärna vi än vill kan vi inte garantera att produktens utseende och beskaffenhet återges 100% rätt. 

Returer & Byten

Vad är er Returpolicy?

För oss är det viktigt att du är nöjd med ditt köp, du har därför 14 dagars öppet köp (ångerrätt) från det datum du mottager varorna. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av varorna som beror på en hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa varans art, egenskaper och funktion. Notera att returrätten ej gäller underkläder eller badkläder. På grund av produktens eventuella värdeminskning så rekommenderar vi att ni skickar tillbaka varan i originalförpackningen samt med etiketten kvar i plagget.

För tyngre paket (över 20kg) som levererats med  hemleverans så ber vi dig kontakta oss på webshop@casall.com för att få hjälp med returen. Notera att returnerade varor måste vara oanvända och kvar i originalemballage för att full återbetalning ska ske. Är varan monterad eller använd görs ett prisavdrag om 20% vid återbetalningen.

Hur gör jag en retur?

  1. Registrera din retur: Använd länken som du fått i leveransbekräftelsemailet alternativt gå direkt till vår retursida via denna länk.
  2. Förpacka dina varor: Lägg varorna i dess originalförpackning och förslut ordentligt. Fäst bifogad returetikett ovanpå den tidigare etiketten på paketet.
  3. Skicka tillbaka: Lämna paketet hos närmaste postombud. När din retur registrerats online och vi mottagit paketet får du pengarna tillbaka.

Observera att vid återköp/retur tar vi ut en kostnad för returfrakt på 49kr som kommer att dras vid återbetalning, för tyngre paket som levererats med hemleverans är returfrakten 499kr. Om frakt har betalats vid köptillfället kommer den att återbetalas vid retur.

Får jag returnera REA varor?

Självklart! Oavsett om du köpt produkten under Rea eller sänkt pris så har du rätt att returnera. Vi mottar dock inte returer på trosor eller underdelare på badkläder så var noga med att beställa rätt storlek.

Hur gör jag ett byte?

Om du inte är nöjd med ditt köp och önskar byta en produkt, får du gärna skicka tillbaka den till oss för ett fullt återköp. Du kan sedan när det passar dig, göra en ny beställning för de varor du önskar ta emot istället. Var vänlig obsevera att vi inte erbjuder möjligheten av att direkt byta dina varor. 

Betalning

Vilka betalningsalternativ accepterar ni?

Casall använder sig utav Klarna Checkout, det är en helhetslösning som strävar efter att göra det så enkelt som möjligt för dig som kund att handla online. Om man har betalat med Klarna tidigare så fylls kassan i automatiskt och den föreslår ett betalsätt baserat på dina preferenser, vilket möjliggör för dig att genomföra köpet med bara ett klick.

Du kan betala med faktura, delbetalning och konto, Klarna Direkt samt kort och bank. Läs gärna mer Klarna Checkout.

Är mina betalningsuppgifter säkra?

Dina transaktions- och betalningsuppgifter hanteras direkt av Klarna, vår betalningsleverantör, med säker kryptering och enligt strikt banknorm. Dina kreditkortsuppgifter skickas direkt till banken och kan inte läsas eller hämtas av någon annan än din bank.

Lagrar ni mina betalningsuppgifter?

Casall varken tar emot eller lagrar några betalningsuppgifter. Alla transaktioner hanteras direkt av Klarna, vår betalningsleverantör. Dina kreditkortsuppgifter skickas direkt till banken och kan inte läsas eller hämtas av någon annan än din bank.

 

Garanti och service

Hur reklamerar jag en vara?

Vi garanterar att varan är felfri vid leverans. Om du skulle få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice så snart som möjligt, senast 14 dagar efter leverans om varan är skadad vid leverans. Vid reklamation bifogar du retursedeln (har du tappat bort den så kontakta Kundservice) och uppger vad felet med varan är.  Casall står självklart för frakten vid felleveranser och reklamationer.

Vad är en godkänd reklamation?

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, fel orsakade av normalt slitage är ej inkluderade. Casall följer Konsumentköplagen och hänvisar till Allmänna reklamationsnämnden och svensk lag vid eventuell tvist.

Min träningsmaskin fungerar inte som den ska?

Gällande hemmaträningsmaskiner så som; roddmaskin, träningscykel, crosstrainer, skivstångsställning, bänk, skimill, löpband och hemgym ska ni felanmäla detta på vår servicesida.

Våra servicekillar kommer assistera dig till att lösa problemet på bästa sätt.