Garanti & Service

FAQ

Hur reklamerar jag en vara?

Vi garanterar att varan är felfri vid leverans. Om du skulle få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice ( webshop@casall.com) så snart som möjligt, senast 14 dagar efter leverans om varan är skadad vid leverans. Vid reklamation bifogar du retursedeln (har du tappat bort den så kontakta Kundservice) och uppger vad felet med varan är.  Casall står självklart för frakten vid felleveranser och reklamationer.

Vad är en godkänd reklamation?

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, fel orsakade av normalt slitage är ej inkluderade. Casall följer Konsumentköplagen och hänvisar till Allmänna reklamationsnämnden och svensk lag vid eventuell tvist.

Min träningsmaskin fungerar inte som den ska?

När det gäller hemmaträningsmaskiner som; roddmaskin, träningscykel, crosstrainer, skivstångsställning, bänk, skimill, löpband och hemgym ska ni felanmäla detta på vår servicesida.

Våra servicekillar kommer assistera dig till att lösa problemet på bästa sätt.